Tijdens onze minor kwam er een interessant onderwerp ter sprake. Namelijk het onderwerp dat de straling van mobiele telefoons schadelijk is. Nadat dit onderwerp ter sprake kwam, kwam ik hierover een artikel tegen. Dit artikel is gepubliceerd nadat het programma Zembla met de uitzending kwam dat straling van mobiele telefoons dus schadelijk is voor mensen.

Het artikel (Zembla: 'Straling mobiel schadelijk voor kind') beschrijft kort wat er ter sprake is gekomen na de uitzending, dat het gevaar vooral een rol speelt bij kinderen, of het bangmakerij is en het bevat een herhaling van de uitzending van Zembla.

Toen dit onderwerp ter sprake kwam schrok ik wel even. Ik had er nooit bij stil gestaan dat telefoons straling afgeven en al helemaal niet dat dit schadelijk zou kunnen zijn!  De straling heeft volgens onderzoek namelijk invloed op de hersenen en kan zelfs kankerverwekkend zijn.
Naarmate ik hier meer over nadacht, ging mijn gedachte naar het idee dat je volgens onderzoekers van zoveel dingen ziek kunt worden. Dat zou kunnen, maar dit zal pas echt tot me doordringen als ik dit zelf zou ervaren, wat niet het geval is. Ik kan me ook niet voorstellen om zonder telefoon te moeten leven.
Waar ik wel op kan gaan letten is dat ik mijn telefoon wat vaker uit zet als ik hem niet gebruik, of dat ik hem een stukje verder weg neerleg. Voor de rest, zullen we zien het vervolgonderzoek zal brengen! 



Leave a Reply.