Zelf wist ik al wel dat ik niet veel van ICT, media e.d. af weet. Dat idee lijkt alleen maar groter te worden naarmate we tijdens de minor iedere week meer te zien en te horen krijgen op dat gebied! Dan kijk ik iedere keer weer m'n ogen uit, omdat er zoveel meer mogelijk is dan ik dacht! Daaruit blijkt dan echt dat ik veel minder weet dan ik zelf in eerste instantie dacht.
Toch heb ik het idee dat me dit nog niet optimaal prikkelt om er zelf mee aan de slag te gaan. Ik heb nog steeds bijna geen ervaring met hoeveel alles rondom ICT en multimedia e.d. kan opleveren en weet nog steeds niet goed hoe ik dit zinvol kan inzetten in mijn lessen. Om daar achter te komen moet ik dit waarschijnlijk gewoon uitproberen tijdens stages, maar daarin speelt de angst door gebrek aan kennis toch weer een beetje in mee.
Bij veel onderwerpen en tools en dergelijke ben ik hier al wel voor geprikkeld en is er ook geen sprake meer van angst door gebrek aan kennis, maar naar mijn idee is dat nog maar een heel klein deel van het ICT en multimedia gebruik e.d. wanneer ik dat vergelijk met bijv. Tessa van Zadelhoff. Vooral door haar verhaal tijdens week 4 van onze minor kwam dit besef pas echt.

Hieronder is mijn poster te zien over 'mijn digitale profiel'. Hieruit blijkt ook al wel dat vooral het gebrek aan kennis bij mij een grote rol speelt, waardoor ik niet zomaar alles zelfstandig durf te ontdekken. Hopelijk is deze gedachte aan het eind van de minor weg en durf ik allerlei nieuwe stappen op het gebied van ICT en multimedia e.d. te ondernemen!



Leave a Reply.