Foto
Hoe leuk is dit! Alle docenten en studenten hebben een eigen poppetje gemaakt via de site bitstripforschools, waardoor een digitale klassenfoto ontstaat.
Een medestudent kwam met het idee om een account aan te maken voor onze docent en alle studenten uit te nodigen een poppetje van zich samen te stellen en zo deze klassenfoto te kunnen maken. Een erg leuke tool! Wij als studenten wilden zelfs meteen aan de slag om ons zelf te 'maken', dus kun je wel nagaan hoe kinderen op een basisschool zullen reageren!

Als leerkracht zijnde moet je dan een account aanmaken, waarbij je alle namen van de kinderen uit je klas toevoegt. De kinderen moeten daarna een klassencode invullen en zichzelf even registreren, waarna ze hun eigen poppetje kunnen gaan maken die vanzelf op de klassenfoto verschijnt als het wordt opgeslagen. Alleen is het nadeel dat de account die je aanmaakt maar 30 dagen gratis is. Daarna moet je voor je account gaan betalen.
Waarschijnlijk is dat voor de meeste leerkrachten een reden om hier niet mee aan de slag te gaan, wat ik goed begrijp. Zelf zou ik namelijk ook niet zomaar geld uitgeven aan een willekeurige site op internet. Zoiets vertrouw ik zelf nooit zo goed, waardoor ik geen risico's neem en er niet aan begin. Het is dan ook erg jammer dat deze site niet gratis is, waardoor het gebruik ervan naar mijn idee niet optimaal wordt benut.




Leave a Reply.